🟠 حق اولاد تا چه سنی به بازنشستگان پرداخت می شود؟
🔻به اطلاع بازنشستگان و مستمری بگیران محترم می رساند:
▪️بر اساس مقررات مربوط به پرداخت حق اولاد، این مزایا برای فرزندان تا سن ۱۸ سالگی برقرار است. پس از این سن نیز در صورت اشتغال به تحصیل فرزند و ارائه گواهی معتبر اشتغال به تحصیل، پرداخت حق اولاد برای پدر امکانپذیر خواهد بود.
▫️شایان ذکر است مطابق مقررات، در خصوص فرزندان دختر، پس از ازدواج به دلیل قرار گرفتن در وضعیت تأهل و محسوب شدن به عنوان همسر فرد دیگر، پرداخت حق اولاد به پدر بابت فرزند دختر متأهل موضوعیت نخواهد داشت.
▪️به گزارش گروه فرهنگیان کل کشور، همچنین در خصوص فرزندان پسر، پس از سن ۱۸ سالگی در صورت اشتغال به تحصیل و ارائه گواهی معتبر، همچنان تحت تکفل پدر محسوب شده و حق اولاد برای پدر قابل پرداخت خواهد بود.
▫️لذا از بازنشستگان و مستمری بگیران تقاضا میشود به منظور اطمینان از برقراری مزایای مربوطه، بهصورت دورهای فیش حقوقی خود را بررسی نمایند.ف ک ک در صورتی که به هر دلیل حق اولاد قطع شده باشد، میتوانند با ارائه مدارک لازم از جمله گواهی اشتغال به تحصیل و تصویر شناسنامه، از طریق واحد مستمری شعبه مربوطه نسبت به برقراری مجدد آن اقدام نمایند.






اولین دیدگاه را ثبت کنید.